.::biar lambat....asal selamat::.

Assalamualaikum W.B.T



Oh...sempena hari raya yang bakal menjelang...
Ramai orang sudah mula balik kampung...
Even ada yang dah sampai pun ke kampung halaman...
Tapi saya berkemas pun belum...
Plus naik kereta cabuk sahaja...
Sudah pasti lambat sampainya ke kampung nanti...
Walaupun rasa sedikit cemas...
Tapi prinsip saya mudah...
Saya tak mahu terburu-buru...
Sebab saya memang lembab ^_^
Bagi saya, biarlah lambat asalkan selamat...
insyaAllah =)

rabbi yassir wa la tu'assir...amin...

Salam~

p/s: saya akan berada di Newcastle esok dan akan kembali semula ke Sydney hari ahad...insyaAllah. Doakan pemergian saya ke sana diberkati dan diredhai Allah ye :)

Doa Ramadhan hari kesebelas hingga keempat belas:


Hari Kesebelas

“Ya Allah, tanamkan dalam diriku kecintaan melakukan kebaikan dan kebencian melakukan perbuatan maksiat serta fasik. Ya Allah jauhkanku daripada kemurkaan-Mu dan seksaan api neraka, dengan pertolongan-Mu wahai Tuhan yang menolong orang memerlukan pertolongan.”


Hari Kedua belas

“Ya Allah, hiasilah diriku dengan penutup dan kesucian. Tutuplah diriku dengan pakaian kesederhanaan dan kerelaan. Tempatkan aku di jalan keadilan dan keikhlasan. Amankan diriku daripada setiap perkara yang aku takut, dengan penjagaan-Mu, wahai penjaga orang yang takut.”


Hari Ketiga belas

“Ya Allah, bersihkan diriku daripada kekotoran dan kehinaan. Berilah kesabaran kepadaku untuk menerima segala ketentuan. Berilah kemampuan kepadaku untuk bertakwa dan bergaul dengan orang baik, dengan bantuan-Mu wahai pengharap orang yang miskin.”


Hari Keempat belas

“Ya Allah, jangan aku dihukum disebabkan kekeliruan yang ku lakukan. Ampunkan aku daripada kesalahan dan kebodohan. Janganlah kau jadikan diriku sasaran bala dan malapetaka, dengan kemuliaan-Mu wahai kemuliaan kaum Muslimin.”

3 comments:

kylex said...

salam..

balik beraya kat malaysia ker taun ni?..
Selamat sampai ke destinasi yang ingin dituju,AMINN..

besnye pegi newcastle,singgahla di MU..pesan jersey 1,hehe..=p

-LyS- said...

biar lambat asal selamat? culd that relate to doing assignment too?????....huhuhuh...lazynyeee ;p

rienmiel said...

to kylex:

saya x balik raye pun ;(
amin...moga sampai ke destinasi dengan selamat....insyaAllah

btw, saya g NC kat Australia la...bukan kat UK...so x dpt la singgah MU...huhu

to lysa:

it is actually ;P