.::renovation::.

Assalamualaikum W.B.T

Dari dulu...saya memang tahu kalau saya bukan jenis manusia yang boleh multitask. Saya tak boleh commit pada dua perkara dalam satu masa. Kalau saya buat juga, mesti hasilnya tak memuaskan. Atau dalam erti kata lain, saya pasti GAGAL pada keduanya atau salah satu daripadanya.

Saya tak mampu untuk fokus pada banyak perkara dalam masa yang sama. Kalau adapun, peratusan fokus saya mesti tak sama.

Saya tak mampu menyayangi ramai orang pada waktu yang sama. Kalau adapun, pasti cuma satu yang paling dekat di hati saya.

Saya tahu kalau saya tak pernah mampu untuk lakukannya. Tapi, saya buat juga.

Kali ini, saya tak memilih untuk melebihkan yang satu antara keduanya. Cukup sekadar bila saya cuba menduakan yang satu ini...akhirnya, hati saya yang tersiksa. Dan saya tak gembira bila ia berlaku ;( Oh, saya memang harus merenew hati sementara Ramadhan masih berbaki.


"Allah tidak menjadikan bagi seseorang dua hati dalam rongganya..."
(33:4)

Ya Allah, letakkanlah dunia di tanganku...
Jangan Kau letakkannya di hatiku...
Kerana ku takkan mampu menanggung keduanya...
Biarlah hatiku subur hanya untuk-Mu...yang Maha Satu...

Salam~

Doa Ramadhan hari kedua puluh tiga hingga kedua puluh lima:

Hari Kedua puluh tiga

“Ya Allah bersihkan aku daripada segala dosa dan jauhkan diriku daripada keaiban serta tanamkan ketakwaan dalam hatiku, wahai pengampun kesalahan orang yang berdosa.”

Hari Kedua puluh empat

“Ya Allah, aku bermohon kepada-Mu perkara yang mendatangkan keredaan-Mu. Aku berlindung dengan-Mu daripada perkara yang mendatangkan kemarahan-Mu dan aku bermohon kepada-Mu kemampuan untuk mentaati-Mu serta menghindari kemaksiatan terhadap-Mu, wahai pemberi kepada yang meminta.”

Hari Kedua puluh lima

“Ya Allah, jadikan aku orang yang menyintai auliya’-Mu dan memusuhi musuh-Mu. Jadikan aku pengikut sunnah nabi-Mu, wahai penjaga hati para Nabi.”

2 comments:

Anonymous said...

coolnye dat pic..huhu..take care amrin...ganbate :)

rienmiel said...

to lisa:
comei can gamba tu =)
lisa pun take care gak n gambatte !!