.::it's the accompany that matters =)::.

Assalamualaikum W.B.T


Semalam kami berenam berbuka puasa di May's Malaysia, Chatswood. Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa kurang setengah jam, end up took up 1 jam setengah due to traffic. Lama sangat rasa duduk dalam bas. Sempat juga habiskan baca tafsir 1 juzuk. Sampai2, terus cari tempat solat maghrib. Usai solat, terus cari tempat makan sebab masing2 dah lapar. Dah la sejuk2...lagi la lapar. Hmm...this is the second time iftar kat luar. Hari ahad lepas iftar di umah Kak Sue, one of the postgrad students kat sini. And semalam was the second time. And, sayangnya, bila buka pose kat luar, x dapat join kawan2 lain terawikh and dengar pengisian. Meaning, terawikh sorang2 la kat bilik :(. And today, ada iftar kat uni organized by MUMSA (Macquarie University Muslim Students Association). Tak sure akan g ke x sebab saya saya takde puasa untuk diiftarkan hari ni heh ^_^

Salam~

p/s: sometimes, it doesnot matter where you go, what situation you are in, but what matters most is the accompany you are with =)

6 comments:

kylex said...

salam..

waaa, sedap2 nampaknya menu berbuka puasa yer..sedih x berbuka puasa di tempat orang,hehe..;p..

pegi jer, walaupun takde pose..rugila mknn byk2 dieorang buat, dieorang dah kira awk sekali la,(mcm manela sy tw)..huhuhu..k..;-)

akirasuri said...

Rien!!!

Saya seorang yg selalu panic.. Gabra.. Kelam-kabut.. Cepat cuak kakaka! Adeh! Sungguh hampagas gua ini.. :))

Eh! Beshnya bukak posa kat luar.. Huhu.. Balik Msia nanti jom deting :D

rienmiel said...

to kylex:

hmm...awal2 dulu sedey la jugak...
tapi bile fikir2 balik ade ramai kawan kat sini...x jd sedih la...

but still i missed berbuka pose dgn family ^_^

hmm....tgk la camne nanti...
kalau saya x malu....saya join je kawan2 yg pose sekali..hehe

to cik ati:

hehe...sebenarnya saya pun jenis cuak, panik, gabra etc...
tapi saya bajet cool....
cover gementar seyh....
dalam hati Tuhan saje yang tahu...hehe

nak deting? jom....saya set aje...huhu...
iA..ade rezeki kita jumpa eh....
leh kasi kamu souvenir dr OZ...huhu

Anonymous said...

pegi je rien buka pose tuh. jumpa kawan2 dn sekurangnya ada extra sorang nk tlg cuci pinggan.. hiks.. :)

.zye. 자이's said...

nak ikut~ :(

rienmiel said...

to cj:

saya g jugak akhirnya even masa mula2 tu rs berbelah bahagi....
n the best part was....makanan sgt sedap....
ade lamb briyani, chicken curry, carror cake, choc cake n roti naan...
memang rezeki saya kot =)

to zye:

how we missed ur presence...
ingat zye ikut tp alih2 x naik pun bas tu...
zye keje rupenye...
iA, ade rezeki kite keluar sesama lagi eh =)