.::current obsession::.

Assalamualaikum W.B.T


Inilah kurma pertama yang boleh diterima tekak saya. Inilah makanan sahur juga makanan berbuka. Tak tahu la kalau kat Malaysia nanti saya boleh dapat x yang jenis camni sebab my family biasenya makan yang jenis basah2 tu but I don't like that one ;) I have tried to eat that one many times but I ended up failed. Mesti akan luah balik. Tapi yang ni sangat sedap...saya sangat suke =) This box of kurma costed $6.50. Kire ok la kan.

CJ, ade jual yang macam ni x...Kalau ade, leh saya order tahun depan ^_^

Salam~

p/s: Oh...oh...kelas dr pkl 9 pg sampai 5 ptg hari ni. Ya Allah, berilah aku kekuatan dan semangat untuk mengharungi 7 jam yang mencabar ini...Aminn...

Doa Ramadhan hari kelima & keenam:

Hari Kelima
“Ya Allah, tempatkan aku di kalangan orang yang sentiasa memohon keampunan. Jadikanlah aku hamba-Mu yang saleh serta jadikanlah aku di kalangan auliya’ (orang yang mendapat keutamaan-Mu) yang hampir di sisi-Mu dengan kelembutan-Mu, wahai Tuhan yang Maha pengasih daripada segala pengasih.”

Hari Keenam
“Ya Allah, janganlah aku dihina kerana perbuatan maksiat ku kepada Mu dan janganlah menyeksaku dengan balasan-Mu. Jauhkan aku daripada sesuatu yang boleh mendatangkan kemurkaan-Mu, dengan anugerah dan bantuan-Mu, wahai kemuncak keinginan orang yang berkeinginan.”

4 comments:

Anonymous said...

salam rien.

kurma paling sedap yg baru dipetik dr pokok.

kt gambar tu mcm kurma jenis rutob. tp agak kering.

hmmm.. dr uae. patut mahal. biasa kurma kt malaysia ni dr iran dn tunisia. murah sikit.

rienmiel said...

salam cikgu~

owh..rutob tu yg macam ni ke rupe die..saya x tahu sgt beza jenis2 kurma ni...

n saya ade dapat satu paket dr sorg kawan ni...emm..yg tu dr tunisia...
tp saya tak tahu saya makan ke x yg jenis juicy2 tu sbb saya tak tahan manis2 sgt ;)

~M i z a ~ said...

sy agree la.. kurma 6.50 sen, mmg sgt2 sedap..sy yg jrang mkn kurma time kat msia, bila mkn kurma 2, asyik nak lgik jer..
*sorry jer hsemate2ku, sekiranya kurma rumah abis awal* hohoh!!

rienmiel said...

to miza:

yeay...ade orang sokong gak...
kurma ni mmg sedap kan miza =)