.::blossoming please::.

Assalamualaikum W.B. T

Hmm...gambar pokok ni sangat simbolik untuk situasi saya sekarang. Seperti mana saya teruja untuk melihat ranting2 itu berbunga, seperti itu juga yang saya harapkan berlaku pada diri saya saat ini.

Oh tree...
blossoming please...
Ya Allah...
kurniakanlah izin-Mu untuk pohon itu kembali berwarna
seiring dengan tibanya musim bunga...
Ya Allah...
hambamu mohon dengan sangat...
aminn

Salam~

Doa Ramadhan hari kesembilan & kesepuluh:

Hari Kesembilan

“Ya Allah, sediakan bagi ku sebahagian daripada keluasan rahmat-Mu. Berilah aku petunjuk dengan ajaran-ajaran-Mu. Bimbinglah aku menuju keredaan-Mu yang penuh dengan kecintaan-Mu, wahai harapan orang yang merindu.”

Hari Kesepuluh

“Ya Allah, jadikan aku di antara orang bertawakal kepada-Mu dan jadikan aku di kalangan orang yang menang di sisi-Mu. Ya Allah, jadikan aku di kalangan orang yang dekat di sisi-Mu. Dengan ihsan-Mu wahai tempat tuju orang yang memohon.”

0 comments: