.::owh...kekku sudah melimpah::.

Assalamualaikum W.B.T

Hmm...hari ni dah stat mid-sem break. Boleh la kire cuti raya gak sebab cuti sampai 5 oktober. So, konon2 cuti ni nak rajin2kan diri memasak le sebab asyik dok masak cincai je selama ni. Tu pasal la jadi kurus kering...hehe (perasan ;P). Tapi cuti2 pun banyak gak la eseimen dah kene buat. Lumrah student kan...

First thing today, cube buat kek gula hangus tu lagi sekali. Aritu memula buat kek tu x bersarang la plak. Alasannye, tak bace instruction sampai habis. Saya g letak gula hangus yang tak melikat lagi. So, sebab tu la die x bersarang sangat konon2nyer. Hari plak, saya pun berazam nak masak sampai likat. Tapi, atas dasar x sabar, saya g letak gula yang masih panas dalam bancuhan tepung. Habisla gula tu mengental dalam tepung. Hmm..padan la muka. Orang tak sabar memang selalu dapat balasan...hehe. Tu xpe lagi. The best past was, saya tak expect kek tu akan kembang dengan galaknya. So, saya bajet, leaving 1/2 tray utk die kembang cukup la kan. Tapi nampaknya, die galak sangat nak kembang, sampai melimpah2 keluar tray. Pulak dah kan. Tapi belasah je la. Ape ade pada rupe kan ^_^. So inilah hasilnya.
Untuk part sarang tu, saya agak puas hati la. Tapi untuk past overall presentation, I guess I have failed..hehe. Selamat berbuka semua =) Malam ni kami iftar @ juniors. Yummy!!

Salam~

nota kaki: nak tepon mak sendiri pun kene buat epoimen...ceh!!

6 comments:

Anonymous said...

Selamat bercuti :)..Lehla wat kuih raye byk2 yer,hihi..

kek besarang?..sy pnh mkn ke tidak yer?..kasila rasa sket =p..

saya prnh bljr wat kek coklat dulu,tp xjadik sgtla,haha..akan ku cube lagi nnt..All da best 4 u for the next kuih sarang,byk2 bersabar yer ms wat kek tu =)

Anonymous said...

erk. aku tgk mcm rupa daging cincang jek. hahaha!

biar rupa tak cantik. tapi rasa melotop!

Anonymous said...

salam.

amboi.amboi.

sudah maju.huhu.nnt dh grade jgn mls pulak.amie mau rs.haha

rienmiel said...

to kylex:

kek ni name die kek gula hangus...
nak rase ke? hmm...saya rasa better awak tempah dr org yg profesional..
saya ni amatur je...hehe


to cj:

aah la cikgu...macam daging pun ade....
and the thing is, rase die x meletop pun...liat...heh

to amie:

lepas grad tu ssh la nak janji amie sbb kalau beli lagi sedap dr buat sendiri...huhu

-LyS- said...

amrien pembuat kek sedap muv ;)

rienmiel said...

to lysa:

ye ye je lisa nih ;P