.::oh .. halangi serangan kepanikan::.

Assalamualaikum W.B.T

Oh, kehidupan saya agak kucar-kacir sekarang. Banyak benda yang keciciran. Tapi saya tak boleh panik sekarang.

Tenang...
Ambil nafas....
Ucapkan bismillah...
Aturkan semula langkah...
Bermujahadahlah dan jangan lengah...
Jangan juga sekali-kali berkeluh kesah...
Tapi mohonlah kekuatan dari Allah...
insyaAllah semoga dipermudah...
aminn...aminn Ya Allah...
Ya Rahman...
Ya Rahim...

Oh, panic attack tak harus wujud sekarang atau bila-bila sahaja. Kerana ia tak perlu masuk dalam kamus kehidupan saya. Yang penting, take a first step and move forward...

Gambatte ne!!

Salam~

Doa Ramadhan hari ketujuh & kelapan:

Hari Ketujuh

“Ya Allah bantulah aku untuk mengerjakan puasa dan ibadah malamnya. Jauhkanlah aku daripada dosa-dosanya. Dan berilah aku zikir untuk mengingati-Mu secara berterusan, dengan taufik (petunjuk)-Mu wahai pemberi petunjuk kepada orang yang sesat.”

Hari Kelapan

“Ya Allah, berilah aku rezeki berupa kasih sayang kepada anak-anak yatim, pemberi makanan, penyebar salam dan bergaul dengan mulia, dengan kemuliaan-Mu tempat berlindung orang yang berharap.”

4 comments:

kylex said...

salam..

dont be panic, take it easy,k..Banyakkan berdoa kepada ALLAH, kerana DIA saja tempat untuk kita ni memohon pertolongan dan bantuan,k..

Pape pun, moga yang terbaik untuk pemilik blog ni,AMINN..k..;-)

rienmiel said...

salam~

tengks ek sbb mengingatkan..
iA, saya akan selalu bermohon pada Allah setiap masa sbb Dia sajalah yang boleh membantu kita kan =)

Masy said...

btabahlah~

rienmiel said...

to kak masy:

tengs eh..
iA..saya akan bertabah ;)