.::satu pergi...cari lagi::.

Assalamualaikum W.B.T


sms from sister: dh tya celcom x leh buat..jd no burn..kami smua byk2 sori

sms from brother: no celcom ko dh expired. dah 108d x topup. grace period 100d je.

Hmm...guess what? No. celcom yang saya guna sejak 4 tahun lalu dah tamat dah riwayat minggu lepas. Memang la nampak cam small matter je...but saya sangat sayang no. ni. Ni lah sim card pertama saya yang abah belikan tahun 2004. Masa tu saya kat kem PLKN and abah belikan phone supaya senang nak uruskan borang UPU.

The main reason to keep this no is because abah yang belikan.
The second reason is because it's my first number. (Do you know how the first always have this kind of sentimental value...esp. if it's linked to the person you love kan)

Dulu masa kat kolej, ramai kawan2 yang complain...asking why i'm using celcom sbb most of them guna maxis. So, sedikit berkira la if they want to call or text me kan esp when I was a class rep. dulu2. Even my siblings pun gune maxis. Abah je yang gune celcom (I just found out org2 bekerjaya ni as in bukan remaja la...hehe...memang prefer gune celcom kot...but ni dulu2 la...skrg x tau). Tapi, sbb no ni abah beli, saya asyik batalkan niat nak tukar ke maxis. Untuk pakai dua no. at once tu...mmg xde langsung dalam plan la coz I am not the type yang boleh bg komitmen kat beberapa benda dalam satu masa ni...cewah...

Even dh fly pun...saya masih aktifkan no ni. Every 3 months...mesti saya minta tlg one of my family members untuk tupopkan...just to reactivate it. Tapi takdir tuhan kan...nak dijadikan cerita...kali terakhir proses pengaktifan perlu dilakukan sblm ia benar2 aktif digunakan (sbb dah balik Mesia dah kan after this)...failed pulak. Pihak yang diamanahkan kali ni, which is my little brother tu, x reti la plak nak topup my account since die gune maxis. Hmm...kind of sad sebab...ye lah..all this while, selama lebih kurang setahun setengah saya jaga no. ni kat overseas...time nak balik plak die tetiba2 x mampu diaktifkan lagi. But to think in a positif way, mungkin it is about time Allah nak izinkan saya gune no maxis lps ni. So, redha je la. Semua yang jadi pun kan ade hikmah dan tujuannya. So, no big deal aite =)

Salam~

p/s: me and emotions could not be separated...I am ISFJ type... feeling is my character..heh

8 comments:

akirasuri said...

Huhu..

Saya pun masih guna no pes saya sampai sekarang.. Betapa setianya ai dengan nombot tersebut.. Ha ha ha! Sayang gila nak tukar nombot tu.. Biarlah org asek banyak songeh soal apsal guna nombor yg pangkal dia 7.. ha ha ha! :))

btw, setuju dgn kamu, pertama selalu ada sentimental value.. huhu..

Anonymous said...

akirasuri:
hmmm.. susah betul nk jumpa akirasuri nih. kt blog dia pun payah nk jumpa.

alih2 kt sini dia selalu lepak.. hehe

rien:
aku masih guna nmbr yg kali pertama aku daftar tau. 013.. hehe. dulu tmtouch. skrg dh celcom.. :P

rienmiel said...

to akirasuri:

ni yg buat saya sedih balik nih sebab no first tu dah burn dah....waaaa

to cj:

hmm...kan saya dah kate...
org2 bekerjaya ni prefer gune 013 or 019...but students prefer gune maxis...
xtau la sebab ape...
any idea cj?

Anonymous said...

aku guna celcom sbb kompeni melayu. maxis dn digi rakyat malaysia bkn melayu punya. hehe

lagipun celcom lbh jimat dgn plan minutes.

rienmiel said...

to cj:

oh...begitukah?

hmmm...nampaknya ade dua reason utk saya gune celcom kembali lps nih ;)

Anonymous said...

no 1st aku..aku beli sendiri tuh..skrg abah aku pakai..hikhik celcom x dapat line beb time tu kat batu laut..so pakai maxis sudaa..

Anonymous said...

salam..akak takziah utk number tu..sy rasa truskan je la pki celcom..sy stuju ngan ckgu jawa tu...hehe

rienmiel said...

to warx:

hmm....sama la warx..
kat umah aku pun xdek line celcom...
tp xpe, lps dorg buat pencawang kat kebun pakcik aku...leh la gune celcom dgn bahagienye..heh

tp fariena:

hmm...tu la...
akak dah consider balik plan untuk pilih celcom semula =)