.::sengal::.

Assalamualaikum W.B.T

Hari ni nak tulis entry bengang...

Saya admit la kalau saya memang tak bijak pun tapi saya tak rasa la saya stupido...sengal sket maybe kot. Tapi this one particular esaimen ni memang seriously mencabar kesabaran saya. Tak faham okeih ape die nak.

Eseimen dulu2 pun mmg la ade gak x faham...tp yg tu maybe sebab kesengalan diri sendiri..so xleh nak tolong la kan. Tapi this time, bile tgk forum discussion pun...ramai gak la org x faham. Kalau nak kate x faham soklan sbb proficiency yg lemah or saya yang memang cognitively challenged, habis tu sape nak explain for the 49 messages kat forum yang menyatakan masalah yang sama ni.

So kesimpulannye, sape yang sengal sekarang...adakah students yang sengal atau si pembuat soklan yang syok sendiri...g structure soklan ikut die nye high cognitive level...aish...

As much as I am trying to not mengeluh...this time I failed. Saya hanyalah manusia biase :(


Ya Allah, Ya Tuhanku
Engkaulah Tuhan yang mengajarkan Adam
Engkaulah Tuhan yang menjadikan bijaksana Sulaiman
Engkaulah Tuhan yang mengurniakan hikmah kepada Luqman al-Hakim
Hanya Engkaulah harapanku
Kurnikanlah aku walau secebis ilmu-Mu
Agar dipermudah segala urusankanku
Aminn

Salam~

12 comments:

Shah CJ said...

salam rien..

wah! nampak marah n3 nih. rasa panasnya dr jauh nih. hehe

mmg kdg2 kita heran dgn sbhgn lecturer. suka suki dia aje apa dia nk cakap yg kdg2 kita rasa bkn level kita nk terima. kdg2 soalan yg cuma dia sendiri yg paham apa kehendak dia.

masa kt ukm dulu, aku tgk ada pensyarah yg mcm syok sendiri bg tugasan.. ops!. hehe

tapi kita kena sabar. pelan2 dn jumpa pensyarah tu personally. tanya dia apa yg dia nak. selesaikan tugasan satu persatu, pelan2 dn sabar.

insyallah.. awak akan berjaya.

rienmiel said...

wslm cikgu~

hehe...marah sket je...huhu

tengs for ur advice...
iA, saya akan usahakan...
ssh gak kalau level lecturer terlalu tinggi and x pace down ke level murid2....
ni namanye lesson utk saya gak ble jd cekgu nanti :)

btw, selamat berhari raya utk cikgu n family...

Anonymous said...

salam...akak,

Kalau aku resah, aku ingat engkau, aku tersenyum...

Kalau aku letih dan lelah, aku ingat engkau, aku terseyum...

Kalau aku berputus asa, aku ingat engkau, aku tersenyum...

Kalau aku buntu, aku ingat engkau, aku tersenyum...

engkau adalah Mardhotillah..
:)

"Allah takkan bebankn kamu dgn apa yg tak mampu kamu pikul"..

smile...:)..luruskan niat...

-LyS- said...

i agree, she likes to put the question in a highly cognitive tinking way...macam soklan test ari tu, soklan dia punyela kene bace banyak kali, based on my own experience la..huhu..hm...ive been staring at the asgnmt question very long, ni br nak stat wut...tp sbnrnye mcm xfhm2 gak..huhu.u r not alone...huhu..hang in there...take care :)

kylex said...

salam..

Cik rien btl2 merah ni :)..lecturer mmg suka kasi keje yg ssh2,huhu..Saya pun pnh kena cm cik rien tapi apa boleh buat,aku seorang pelajar dan dia seorang pensyarah,sbr byk2 ye,k..

rienmiel said...

to fariena:

wslm...
tengs fariena...
a very good reminder indeed =)
iA, akak akan betulkan semula niat...
moga dipermudahkan..amin

to lysa:

tu la lisa...
me too feel the same...
maybe kite kot yg kene lebih usaha (to be positive...hehe)

to kylex:

huhu...xde la marah sangat...
kalau nak marah lebey2 pun x gune...eseimen tu kene buat jugak kan...

kpd semua...doakan saya tenang kembali so that boleh buat keje ni dengan hati yang ikhlas...iA =)

-LyS- said...

usaha pasti jaya .haha.;p.
tp kalo dh terlambat nak lebih usaha camne?huhu

mardotti zaaba said...

"engkau adalah Mardhotillah.."

jahil pulak rasa. mula2 tpandang ingt ckp pasal aku.hahahaha. astaghfirullah.

takpe amren! aku doakan Allah lapangkan dada ko. n lapangkan juga dada org yg baca esaimen ko nnti.insyaAllah

akirasuri said...

Hehe.. Pembuat soalan pun macam kita jugak, manusia biasa so dorang pun kekadang bengong gak.. Haha! Saya pernah berdiskusi dengan beberapa manusia lain tentang sejauh mana kebenaran sesuatu soalan/skema jawapan yg pensyarah berikan.. Kekeke.. Last2, smua pakat kata, pensyarah pun kekadang toing toing gak.. haha!

Btw, selamat hari raya.. Maaf zahir batin.. :)

rienmiel said...

to lysa:

xpe lisa...
bleh berusaha selagi ade masa yang tersisa...cewah

to mard:

thanks mard..
moga makbul doa ko..aminn

to cik ati:

hehe...betul tu..
dorg pun manusia biase...
sbg pelajar kene akur sajalah...hehe

maaf zahir batin juge cik ati~

snm | snm said...

rien..
sabar yek..manusia kan pelbagai ragam dan garam :p

ni nama nye terpaksa la rien huraikan setiap soalan tuh.

macam akak dulu, tak puas hati dgn lecturer trus direct jumpa dia..:)

rienmiel said...

to kak falin:

tengs kak...
iA...i'll try to get over it =)