.::si penjual ikan yang menjengkelkan::.

Assalamualaikum W.B.T

Saya benci si penjual ikan itu
Suka membuat apa saja yang hati mahu
Tanpa berfikir akibat tindakan melulu

Saya benci si penjual ikan itu
Berlagak seperti telunjuknya saja diturut perlu
Seolah fikirannyalah terbaik antara seribu

Tahukah siapa si penjual ikan itu
Yang membencikan jua menjengkelkan kamu, kamu, kamu dan kamu
Hmm...siapa lagi kalau bukan aku

Salam~

p/s:
Walau kadang2 kita tak berniat pun untuk menjadi selfish...tapi itulah yang dapat dilihat dari tindakan kita. Walau kadang2 kita kata kita punya alasan tersendiri, adakalanya keghairahan buat kita lupa untuk berbincang dengan orang lain..dan akhirnya telah keputusan sendiri...
Dan hari ini, saya juga belajar yang catering individual needs is not easy...and to be fair is also not easy because sometimes you tend to overlook certain aspects...
But this is life...and life is more meaningful when you learnt from your mistakes...insyaAllah...

6 comments:

Anonymous said...

Huhu.. Gila banyak entri saya terlepas.. Ha ha ha!

Rien.. Nape beli olympus? Huhu.. Setahu saya (yg tak pakar ni), fhoto yg dicuri menggunakan olympus, kalau nak dicuci jadi tak cantik (itupun kalau berniat nak jadikan dia hardcopy la).. Paling bagush dig cam ialah canon, nikon, kodak.. Err itu sepengetahuan sayalah.. He he he..

Oh oh! Apakah yang terjadi pada abg dan SIL kamu? Saya doakan yg baek-baek, mudah2an..

Oh oh! Kadang-kadang menjadi penjual ikan tu perlu.. Dalam sesetengah perkara mmg tak dapat dielakkan.. Pd pndgn org lain mgkn akan kata mcm2.. tp yelah, hati orang kan? hati ayam, lembu, kambing tahulah kita kan macam mana? (bt masak kicap cili api sedap! Ha ha ha!).. kotak fikir orang itu beda-beda.. kan? :)

yg kek tu.. argh! kamu bt mata sy yg ngantukk ni jd lapar! jgn main2 mata sy pn blh mkn.. kekeke!

Habislah aku merapu secara pukal kat sini.. Ha ha ha!

Jaga diri baek2..

Salam sayang,
cik ati yg cun! kakaka! =))

Anonymous said...

lupa.. selamat hari kejadian kt kwn kamu.. he he he.. moga dia menjadi kejadian yg baek2 hendaknya..

huhu..

oh! dan mimpi.. ngerinya bila roh berterbang2an tu.. tatut! tak cukup amal lagi.. :(

Anonymous said...

oh!. aku suka penjual ikan tu. eerr.. maksud aku ikan yg dijualnya. hehe

kamera: kalau awak print kt glossy paper, pastu guna high resolution. insyallah gambar cantik. gunakan sepenuhnya fungsi 8 megapixel waktu ambil gambar.

akirasuri: wak sihat ati?.. hehe

Anonymous said...

masa aku first baca..ape hal la minah ni x pasal2 nak marah penjual ikan..dah ar penjual itu byk yg berhati mulia lagi berakhlak terpuji lantas bertungkus lumus mencari rezeki dan nafkah untuk isteri dan anak2 tercinta..rupanya utk mereka yg selfish..cet..hikhik

rienmiel said...

to cik akira~

saya pun akan balas komen secara pukal nih...

- sbb olympus paling murah ;)
xde duit la nak bli yang mahal2...hehe

- thanks...insyaAllah they'll be fine :)

- saya benci bila saya selalu je (dengan tak sengajanya) jual ikan...busuk tau :(

- hehe...tu kek feveret...walau pun x sedap...belasah je sampai abis...hehe

- sume kawan2 saya dah tue...saya je blum :) moga kita semua mendapat pengakhiran yang baik..insyaAllah

- saya pun tatot mimpi tu...tp alhamdulillah..x mimpi mengarut dah lps tu =)

pergh...habis gak balas komen kamu ^_^

rienmiel said...

to cj:

cikgu...ikan yg die jual tu dah busuk dah...so, x best ;(

saya br je nak berjinak2 dgn dunia kamera ni cikgu...
b4 this, x minat sgt...
so, iA..akan menimba ilmu lagi

to warx:

ko ni warx...fikir bukan2...
kejam seyh kalau tetiba nak memaki penjual ikan..heh

n btw, aku le yg jual ikan tu ;)