.::salahke tak cakap yang betul?::.

Assalamualaikum W.B.T

Hmm...saya tak menipu tau...saya cuma tak cakap yang betul je...
Sebab saya rasa keadaan akan jadi awkward bile saya cakap perkara yang sebenar...
So, saya rasa lebih baik saya simpan sendiri perkara tu...and korang tak yah la tahu...
Bukan niat saya nak menipu...cume saya belum bersedia nak mengaku...muahaha...
Lagipun...nanti mesti saya tak selesa (saya rasa la) ;)
So, untuk mengekalkan keharmonian...baik saya pura2 tak tahu...
Sorry ye ;)

p/s: Sama ke menipu dan tak bercakap benar?....hehehe...

On another note:
Tadi saya tepon mak...tell her that I haven't improve much in terms of communication skills sebab saya tak mingle sangat pun dengan locals or mane2 omputih...
reasons:
satu, sebab saya memang tak reti bersosial...
dua, sebab saya tak minat sangat nak bersosial dengan omputih...(sbb banyak contoh yang saya nampak buat saya takut...owh...owh...owh...)

Sebenarnya, saya cuak gak...
Nampaknya, peluang saya untuk immerse dalam english-speaking background tidak dimanfaatkan sepenuhnya...hmm...ape nak jadi ntah...
While I may be doing fine with my study, my interpersonal skills cum my communication skills in English --> X meningkat langsung okeih...
Pastu saya tanya mak, apa mak expect dari saya sebab selama ni mak tak pernah paksa saya untuk menjadi ini atau itu...Semuanye terpulang pada saya...
Pastu mak jawab..."Semoga selamat pulang dengan jayanya"
And I was like..."tu je?"
Then mak continue..."Habis mak memang tahu ko jenis camtu...lain la kalau mak, mak memang jenis suka participate...bla...bla...bla..."
Me (dalam hati)...Mak memang memahami =) Sayang mak...muaXXX

Salam~

4 comments:

Anonymous said...

utk jaga keharmonian dn persahabatan, kena hati2 bila bercakap.

kalau tak tau cakap, baik diam aje. takut akan menyakitkan hati orang lain.

tapi lebih baik bercakap benar. benar walau pahit. tapi dgn cara yg paling hikmah. ibarat melurut daun kelapa jadi penyapu. lidi tak patah, daun tak koyak. hehe

akirasuri said...

Hoho..
Demi menjaga keharmonian, sy bersetuju.. haha!
Itu namanya tipu diharuskan.. kekeke.. pandai2 jek sy ni.. :P
But at last, u hv 2 tell de truth jugakkan? tang ni yg bahaya tu.. huhu..

Oh oh! Mak mu memang sungguh memahami.. tp mmg smua mak2 ni pakar2 baca kita kan kan kan? Nak rahsia pn tk blh :p

Anonymous said...

hati ati. tak nampak awak kt ym. nampak awak kt sini. hehe

nampaknya kita lepak di rumah yg sama. =)

rienmiel said...

salam to cj and cik ati~

sori la...
time korg lepak2, tuan umah xde plak...
kalau x, bley layan kopi secawan dua...hehe

anyway to cj:
saya rs saya tatau nak ckp camne...so, saya akan diam je la...
biar dorg dpt tahu sendiri nnti...tp bkn dr saya la...hehehe

tetiba teringat time buat penyapu lidi ngan arwah nenek dulu2...hmm..

to cik ati:
kene tell d truth gak ke?
ai malu la dengan my fren...hehe
tgk la nnti, kalau dorg tnya lg, saya consider balik samaada nak ckp atau x..hehe...

btw, ibu2 memang memahami kan =)