.::kueh cara::.

Assalamualaikum W.B.T

"caraku dan caranya berbeza"

Tetiba teringat bait lagu tu. Ntah ape ntah tajuk die. Tapi, sebaris ayat tu cukup menjelaskan apa yang saya lalui sekarang. Owh...saya memang amat pelik. Paling tak suka bile ada suara2 atau gestures2 yang akan mencuakkan saya dan mengingatkan saya tentang sesuatu...especially about due date. Tidakkkkkkk

Katalah saya ni live in denial or what so over, tapi saya memang suka berlagak tenang walaupun hati ni cuak. For me, kegundah-gulaan hati tak perlu diterjemahkan dengan kata-kata. Cukuplah hati yang merasa dan perlakuan yang bekerja (erk..make sense ke ayat ni..). Jadi selalunya, saya akan berusaha melarikan diri dari sumber2 yang bisa buat hati makin gencat.

p/s: Tension dan stress tentang kerja tak seharusnya masuk dalam kamus hidup saya. InsyaAllah, moga prinsip ini berkekalan =)

Salam~

6 comments:

Anonymous said...

He he he..
Sikap yang ni lebih kurang saya..
Saya pun macam tu..
Kalau tengok saya ni secara live, saya ni memang sukar dibaca orangnya..
Macam tak ada perasaan..
Walhal dalam hati tu dah cuak, sebal, bla bla bla segalanya..
Hahak!

Kiranya kita ni pandai menyembunyikan perasaan la kan?
Erk! Boleh jadik pelakon yang hebat..
Hahak! :D

-LyS- said...

biar lambat, asal selamat.hehe.:D.
yup2, diff ppl , diff ways..

AinNur Haris said...

emm..
asalkan sahaja kamu menjadi diri sendiri yer..(",)

rienmiel said...

to akira:
bab pandai simpan perasaan tu applicable kat certain issue je...
hal2 tertentu...transparent gak feeling tu...
so, ssh la nak jd pelakon camni...ekeke

to lisa:
hehe....btol2...
tp selamatkah...kene tunggu dan lihat ;)

to cahaya mata:
menjadi diriku =)

LadyTiz said...

sy kagum dgn rien sbb dpt belagak tenang walau hati cuak. sbbnye, sy susah nk sorok feeling cuak.. hehe... mmg org lain bole terang2 nmpk.

perasaan panic tu mudah sgt take over.

rienmiel said...

tyra...
saya xla pandai cover feeling all d time...

kes2 tertentu je boleh...contohnya panic2 exam ke assignment ke...

tapi kalau kes2 feeling syahdu and tangkap leleh....yg ni mmg fail la...transparent habis ^^