.::becoming a true procrastinator::.

Assalamualaikum W.B.T.

Kadang2, bila kita penat, kita tend to rasa semua benda di sekeliling kita menjengkelkan.

Contoh situasi : (perbualan X dengan saya + watak B - watak sampingan...hehe)

X to A: Amrien buat pe...(ni soklan berbasa-basi je)
A to X: Takde pe ...(sambil mengemas)
X to A: Kemas? Again?
A to X: (senyap sambil meneruskan aktiviti mengemas)
X to B: Amrien ni sangat suka mengemas...macam mak-mak
B to A: (senyap...xtau nak respon ape kot)
A to A: (monolog dalaman: ai, xkan nak tunggu jadi emak kot baru nak mengemas...
habis dah ko tak kemas, aku la kena kemas...pastu kalau aku mengemas pun, ade aku minta tolong ko ke...pot pet pot pet dalam hati)

Tak tau la kenapa saya emo sangat. Ni kes mencurah minyak dalam api la ni. Dahla kita ni penat. Time kita tengah buat keje2 yang remeh temeh ni, ada plak suara2 bising yang datang. Tak pasal2 saya mengomel dalam hati. Tak ke membuat dosa je namanya. Hmm...I just realize one thing. Sejak dari dulu lagi, saya rasa saya memang agak pantang kalau orang 'tegur' saya masa saya buat kerja. It is either you lend your hand and help me or you just keep your mouth shut. That's the least I expect from you. But, I have to acknowledge that all of us do not share the same value with each other. So, our expectation is not always similar with other's perception of what is right and what is wrong. Each individual is just unique. And that's what makes life interesting and challenging =)

Okay, berbalik kepada cerita penat tadi. Hmm...boring la kalau nak cerita tentang banyak kerja kan. Biasela, semua orang ade komitmen masing2. So, buat pe nak menceritakan kebizian saya yang tak seberapa ni kan...hehe. Tapi, satu benda ni memang sangat2 menuntut kekentalan fizikal dan mental saya. Sebab benda ni saya tak sempat makan, tidur pun tak nyenyak (konon la kan...hehe), tak sempat buat laundry, tak sempat mandi (xpe....mandi sekali cukup time2 dekat winter ni...hehe), tak sempat berbloghopping. Sehari saya mendedikasikan diri pada benda alah ni. Nak tau ape..

hmm...



Ni la bendanya. Poster. Kena buat ni as course assessment. Poster ni tentang personal reflection of this one particular unit. Memang mula2 rasa excited nak kena buat poster. Tapi bagi golongan2 kreativiti terhad dan berfikiran 'kotak' ni, buat poster sangatla menguji kesabaran. Susah wei. Xde idea langsung plus x kreatif. Tu pasal la spend satu hari suntuk pun, cenggini je hasilnya. Hmm...dasar 'tangan bangku'...ekeke (erk, ada ke istilah ni...belasah je la). Dah la gam plak tiba2 buat hal. Dah kering plak molot gam tu. Dah kasi basah pun, still xleh keluar gam tu. Mungkin molot dia dah kene 'gam'. Tak pasal2 kene buat cr manual. Sapu gam guna cotton bud...belasah la wei. Terdesak dah. Masing2 guna gam that time. So, xde choice. Ni semua cabaran2 biasa bagi seorang procrastinator. Biase la, last minute work baru challenging. Ha, memang betul la...habis challenging la ni. Padan muka. Sendiri cari pasal, sendiri tanggung.

p/s: warna poster tu bukan warna fevret saya. sama macam warna blog ni. so, saya buat kesimpulan, "menyukai tak semestinya memiliki dan memiliki tak semestinya menyukai".

Salam~

4 comments:

akirasuri said...

Erk!

Nanti nak kena buat presentation tak?
Saya buat benda alah macam ni ok lagi..
Tapi bila sampai tang present tulah lomah lutut den.. :))

Hmmm.. Saya pun tak berapa suka orang tegur-tegur saya masa saya tengah buat kerja..
Lagi-lagi kalau tengah buat kerja tu orang dok perhati pastu molot pot pet pot pet tapi tak tolong pon..
Rasa macam nak @#%@%!^%$^ jek..


Ha ha ha!

rienmiel said...

aah...dh kene present dah....
tapi kali ni present one to one je yg lecturer..so x cuak sgt..hehe

btul2...saya pun rasa nak *^*%&^$* je bile dlm situasi tu...huhu

-LyS- said...

u always tend to make tings positve..i mean kalo mcm2 bengang2, then u neutralize it back ;)

rienmiel said...

ye ke lisa?
x prasan pun...hehe...
tp i guess dat's just a kind of defence machanism...buat penat je emo2...ye x?..huhu