.::of pkn plak::.

Assalamualaikum W.B.T

Tetiba terasa nak upoad gamba masa pkn. Masa ni masih mude remaja lagi. Masih belasan tahun. Sekarang dah doplohan. Mak ai...dah kertu repenye...hehe. Moh layan dua gamba kiriman my pren. Credit tu cik iera kita aka lala telletubbies...(erk, camni ke eja ek, x ingak plak). Ni adalah gamba hari2 terakhir kat Kem Kuala Kubu Baharu after menamatkan modul latihan fizikal selama sebulan before sambung another 2 modul kat UPM, Serdang.


nota gambar: ni gamba kompeni A...kompeni Arwaja


nota gambar 1: ni gamba platun 5...platun paling kontrolbesi dalam sejarah pkn time tu...hehe prasan
nota gambar 2: kt sini ade gak gamba si BMS (ape tu?)... cbe teka yang mana satu kalau terer...hehe
nota gambar 3: ni antara gamba2 terakhir saya bermata dua...sekarang bermata empat sudah...hehe (bukan tumbuh mata lebih okeih... pakai spec la maknenye...huhu)

Walaupun pada asalnya sukar untuk saya menerima hakikat kene join pkn nih (x sesuai langsung dgn jiwa i tau)...tapi i learnt a lot from it. About friendship especially. And somehow it had changed the way i view world...cewah... But seriously...i mean it =)

Salam~

p/s: orang kalau xde keje mmg x kisah bape kali nak update blog dlm sehari... maklumla, cuti kan sekarang...


8 comments:

Hafifi said...

xdapat pun pnggilan ke PLKN dulu tapi kawan2 yg g rmai ckp best..tol ke?

rienmiel said...

hmm....mmg best...
new experience =)

LadyTiz said...

saya PLKN jugak. Batch 1 siri 1. Kem kat Merang suria holiday Camp kat Terengganu.. kem yg budak kena rogol dgn jurulatih tu.. ekeke...

Kalau Rien KKB... mesti same dgn saya kan? kt UPM? kalau ye.. kecilnya dunia ni!!! sy ade kawan kt KKB.. Aimi Syazana(selangor) dgn Ija(Kelantan)... mane tau awk kenal ke.

Aimi tu maybe awk kenal kot. org panggil dia Misya kt KKB tuh..

rienmiel said...

wah, kecilnya dunia ni tyra...
saya kenal misya tu...die penolong kompeni saya =)
org2 glamour ni mesti la kite kenal...tp maybe die x knal saya...
saya ka low profile...kehkekeh

yg ija tu...name penuh die ape...
ada satu grupmate ni nama die hafizah...dr kelantan gak...
kecik2 dan cerah2... skrg kt usm...
if she's d same person...hmmm, kenal sgtla...

eh, nape kite xpernah jumpa ms senam2 kat padang upm tu ek....hehe

LadyTiz said...

aaaaaaa...
saya rasa ija yg same!
sbb sy recognized dia dlm gmbr.. yg duduk kt dpan tu kan? putih2 tu..
ija yg sy kenal name nur hafizah.. dr Klantan.. mmg skrg blaja kt USM.. pergigian kalau tak silap..

ija ni roomate mase sy matrikulasi kt gambang. huhu.. aduila.. betul2 dunia ni kecik!

misya tu plak kwn skolah sy..

ms senam2 tu ramai org.. dorg tu asik nk gaduh je kan? huhu.. mesti awk ingt time yg ade LDK tu dorg gaduh gila2 sampai paratroopers tu dtg? giler r..

rienmiel said...

wah...excited plak saya...
indirectly kite ni ade connection plak rupe2nye....huhu

aah, xtau la pasal pe dorg tu asyik nk gaduh...
mungkin time2 muda remaja dlu, senang sgt nak naik angin kot esp..bdk2 lelaki kan...

tp, pkn memang best la kan =)

Anonymous said...

kontroversi sbb perpecahan kot...tp time tu aku xtrun pn.tdo dlm bilik...(,").fariz.

rienmiel said...

ntah la..aku pun tatau sebab sebenarnya..haha