.::zarah2 poster::.

Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah...I am done with my poster. Esok nak kene display. Ni kire last assessment before exam next week. Last semester, saya buat poster kuning-orange tu...and for this semester, yang purple-pink tu. Kalau la orang menilai personaliti berdasarkan hasil kerja...ape la agaknya orang fikir pasal saya....hikhik. Saya rasa saya mmg xde sentuhan kretiviti langsung...sentuhan mati adelah...heh. Tak kisahla...janji saya dh selesaikan task terakhir untuk sem ni..untuk uni ni. Finale!!

Td saya terfikir...kenapa manusia ni senang betul nak mengungkit apa yang dia buat...tapi at the same time, lupe nak consider apa yang orang len dah buat utk dia. Benda ni tak yah nak point pada sape2...saya sendiri pun macam tu kadang2. So, bile je ade bisikan2 jahat ni, saya mesti cepat2 luruskan niat. Ikhlaskan apa yang saya buat ni kerana Allah sebab kalau kita buat sesuatu untuk orang, kita akan rase sedih dah kecewa bila orang tak hargai. Tapi, bila kita buat sesuatu kerana Allah (as in kerana nak cari keredhaan Allah), kita memang tak kisah langsung orang nak balas balik ke...nak ignore ke...nak criticize ke....sebab kita tahu asalkan benda yang kita buat tu x bercanggah dengan syariat, insyaAllah, Allah pasti kira.

"Maka barangsiapa mengerjakan kebaikan seberat zarrah, nescaya dia akan melihat (balasan) nya. Dan barangsiapa mengerjakan kejahatan seberat zarah, nescaya dia akan melihat (balasan)nya" (99:7-8)

"Maka ingatlah kepada-Ku, Aku pun akan ingat kepadamu..." (2:152)

Salam~

0 comments: