.::dolphins...kawai ne!::.

Assalamualaikum W.B.T

Hola mina-san! Sashiburi ne!? Rasa lama sangat tak update. Alhamdulillah, dapat jugak tukar template...grin ^^. Btw, hari Sabtu lepas, batch kami (20 orang) went for our final excursion to Port Stephans, NSW. It's about 3-hour drive from Sydney. Ktrg bertolak pkl 7 pagi and sampai sana about 10 a.m. camtu. Pastu at 10.30 ktrg naik kapal ala ala cruise gitu. Tapi kecik je kapal tu....hehe.

Berdasarkan pengalaman2 orang sebelum ni yang muntah masa atas kapal, saya mmg dah amik precautionary measures dr awal2. Saya makan pil motion sickness dua kali. Sekali masa nak naik bas (saya ni naik kerete banting-kl pun kekadang leh pening..hehe) and sekali lagi atas kapal tu. Siksa okeih kalau termuntah...sangat nightmare experience tu saya rasa. Everytime kalau saya rasa laut bergelombang je, saya memang tak pandang luar ke..pandang air ke..saya pandang meja je. And alhamdulillah, SAYA TAK MUNTAH :)

Sebenarnya, saya ni bukan jenis animal lover what-so-over. Tapi kalau dolphin ni lemah sket la. Dorang sangat comei...geramz. Even masa kat Sea World, Gold Goast dulupun, hati mmg terpaut pada aksi si dolphin. Saya yang konon2 takmo beli soft toys end up bli gak soft toy dolphin sebab sangat sukeee. Sekarang mmg tu je pun yang saya peluk masa tido...hehe. Tapi haritu saya tak dapat capture banyak pics dolphins ni sebab cam tak sempat. Dorang muncul unexpectedly...and by the time the pic was snapped, dorg dah masuk balik dah dalam air.

Menurut our co-ordinator, we are the luckiest so far among the three cohorts sebab this time, ade banyak dolphins yang muncul. 10 ekor ade kots. Mak, bapak and baby dolphins sume ade kot sebab saiz dorg lain2. Three words to describe dolphins for me: CUTE, MANJA, HEART-MELTING animal. Okay, sila layan gambar everyone :)


Align Center
Salam~

p/s: The departure date has been confirmed. It is on the 121208. Excited ^_^

2 comments:

snm | snm said...

kawaaiiiii!!
rs nk pegang jek badan dia..:p

rienmiel said...

to kak falin:
memang kawaaiiiiii
rasa nak peluk je...heh