.::time to waste::.

Assalamualaikum W.B.T

Hmm..dekat sejam buang masa cari template baru untuk blog. Dah lama rasa nak tukar sebab cam busan tapi ntah la...end up tak jumpa pun yang berkenan di hati. There goes my time. Baru semalam dengar tazkirah pasal masa. Hari ni dah gagal pun. Hmm...teruk kan. Masuk telinga kanan...keluar telinga kiri. Ayuh, cepat sedar!!!

On another note, hari ni saya rasa sangat sangap. Rasa high je dalam kelas linguistics tadi...xleh concentrate langsung. Maybe sebab belajar assessment kot...so cam bosan la sbb dah pernah belajar. Bajet bijak la konon. Padahal subject tu la yang hampir sangkut last year. Kelas tiga jam tu rasa cam tiga tahun je. Nak blah, rasa bersalah plak kan. Cukup la ponteng sekali haritu. Rasa bersalah gile. My policy is simple; biar tidur dalam lecture, janji datang...x ponteng..haha. Sebabnye senang je...sebab saya blajar bukan atas duit sendiri mahupun duit mak ayah semata2. Ni semua duit orang2 yang bayar income tax tu...susah payah ramai orang. Sangat la x bertanggungjawab kalau saya dok tunggu duit masuk every month, tapi x g kelas kan. Rasa cam makan duit harom je...Ni my opinion la. At least kalau saya tertidur pun dalam kelas, I think I have made an effort to come :) (read: bukan la maknenye dtg kelas untuk tidur...tapi kalau dah x mampu nak stay awake...nak buat camne kan....hikhik). Balik kelas terus lena. Ade la 2 jam lena...hehe.

Btw, I need to continue my soul searching mission ;). For the issue that I raised earlier, InsyaAllah, I'll try to do my best so I won't feel guilty for having what I own right now. Saya takut betul kalau jadi golongan yang kufur nikmat...'Auzubillahi min zalik... Saya harap saya akan sentiasa SEDAR DIRI dan berhenti MAIN2 semester ni. Moga Allah beri saya kesempatan untuk perbaiki keterlekaan saya...insyaAllah.

Salam~

“Maka ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku pun akan ingat kepadamu. Dan bersyukurlah kepada-Ku dan janganlah kamu kufur terhadap (nikmat)-Ku.” (2:152)

9 comments:

kylex said...

salam..

Sy pun sker tido dlm lecture,huhu..Tp tahun akhir ari2 slalu tdo dlm blik jer,dan slalu bg surat tnjuk sbb,kerana lecturer smuanya baru2..Cuma kalo dah nak kantoi2 tu rajenla dtg klas,heheh :p

rienmiel said...

to kylex:

wslm~
sy nyer habit tdo dlm kelas dh develop sejak f4..teruk btl..
kalau dh mengantuk tu..one-to-one session pun bleh rs nk tdo gak..hehe

btw, kt mesia mmg style bg surat tunjuk sebab kan...
dulu x g assembly pn kne tulis srt camtu..emo btul..heh

syairah said...

policy kite sama la kak..
"biar tdo dlm lecture..jgn x pegi"
ms kt sklh dulu pn sy x prnh ponteng prep tp pegi prep tdo je..kekeke

rienmiel said...

to syairah:

sama la..
time prep...x pernah miss
tp org buat homework..akak wat taik mata...hahaha

Anonymous said...

hehehe :p stadard la tido time klas :p kihkihkih:p

Anonymous said...

akak tido dr masa kt samttar..smpi cikgu2 cop bdk2 asrama ni kaki tido dlm klas..x tahu la..tp yg pntg ngantuk sungguh! heheheh :p formula terbaik bila dh masuk uni ni, tpaksa bwk mp3..dgr lagu bg jgn tertido :p

rienmiel said...

to kak falin:

ms kat samttar dulu pun...saya slalu wonder nape bdk asrama selalu tdo dlm kelas...
tp bile dh dok asrama baru tau...
hehe...

saya rasa kalau dgr lagu pun..blom tentu saya x ngantuk kak..hehe

Bookworm said...

biar sepanjang kelas tu kite main camera, tangkap2 gambar tapi kite gi kelas tak gitu? agak kalo bosan, drag orang lain supaye terbabit gak kan~~~syabas bette~

rienmiel said...

to kak jamie:

memangpun...dok buli syikin soh entertain myself...kekeke