.::school of life::.

Assalamualaikum W.B.T

The way we perceive things changes as we grew older...or should I say...be more mature. Kalau masa kecik2 dulu, I tend to perceive things from my own point of view...my own standard...my own judgement. Kire egoncentric la ni. And this is normal. Even at this point of life pun kdg2 saya masih egocentric towards certain issue. Kononnya apa yang saya fikir...apa yang saya percaya saja yang betul.

Tapi sebenarnya, semakin usia meningkat dewasa...sifat egocentric tu makin lama makin hilang. Yelah, bila semakin banyak melihat kejadian di sana-sini...persepsi kita terhadap sesuatu perkara tu juga akan berubah. Kalau dulu, saya hanya ada satu sisi pendapat sahaja, sekarang saya dah mula melihat sesuatu issue itu dari dua sudut yang berbeza. Through this way, saya mula belajar untuk tak mudah melatah bila berdepan dengan sesuatu perkara. Sedikit demi sedikit, saya mula menerima hakikat bahawa tak semua yang buruk itu negatif. And I guess ni semua adalah satu proses pembelajaran. Life long learning at it has always been mentioned. Jadi selagi saya masih hidup, saya akan terus belajar dan terus belajar. Dan yang paling penting, moga ilmu yang saya perolehi dari school of life ni mampu membentuk saya menjadi manusia yang lebih baik hari demi hari...insyaAllah. Harapnya kamu juga begitu :)

Salam~

2 comments:

kylex said...

bagus2..Sama2la kita belajar dari our school of life..Alhamdulillah sy pun dah xmudah melatah mcm dulu dan lebih byk berfikir apabila sesuatu perkara..Semakin meningkat dewasa sudah byk bnda bleh difikirkan dan lebih bersikap matang..

Tapi yang xbleh tggl dari kecik smpila skrg adalah KARTUN NARUTO wlupun dah mngkt dewasa,heheh..Akan ku tgk stiap episod baru yg kuar,BESTTTT :P

rienmiel said...

to kylex:

bagus la camtu ;)

hmm...saya x tgk kartun sangat...
but i heard many ppl love Naruto...
and some ppl say ade byk msg gak dlm katun tu...
so if we could learn sth from it ...i see no problem in watching it =)