.::rindu::.

Assalamualaikum W.B.T

Saya rindu abah. Mimpikan abah malam tadi. Memula mimpi g kebun pisang dengan abah. Dok belajar jenis2 pisang yang dr dulu x dapat2. Saya suka sejenis pisang ni (tak tau nama...tp mak selalu refer it as yang selalu buat semayang India...hehe). Tapi, dari dulu abah x tanam pun pisang ni walau saya dah request banyak kali. Tapi dalam mimpi saya tu abah console saya. Abah kata, xpe, nanti kalau rasa nak makan pisang tu, g je kebun pakcik M (adik abah) bile2 sebab die memang tanam pisang tu. Oh, untuk pengetahuan semua, saya memang suke pisang :). In reality, jam menunjukkan pkl 12.30 pagi. Saya memang kunci jam untuk bangun buat eseimen yang tak tersentuh langsung (^_^)

Tapi, saya tidur balik lepas tu. And saya mimpi lagi. Kali ni saya mimpi abah kene sembelih. Oh sangat ngeri. Mula2 orang nak sembelih lembu...pastu ntah macam mane tukar dengan abah. Kali ni gaya penyembelihan yang macam kat Palestin tu tapi dengan gerak perlahan. Dan saya menyaksikan semua yang berlaku. Saya terus tersedar. Masa tu pukul 1 pagi. Terus capai phone and call abah. Saya cerita pada abah dan abah gelak je. Kata abah...itu bukan mimpi tapi gangguan syaitan sebab tidur balik. Yeah, I knew mimpi tu sangat mengarut tapi apa yang saya tahu saya sangat rindukan abah. Selalu kalau call cakap dengan mak and kak epah je. Sangat jarang cakap dengan abah. How I miss him. I guess pre-departure sydrome kot. Dah nak balik ni, melampau2 homesick. Probably sebab beban study jugak (konon la beban kan..hehe). Tapi yang pasti....saya memang rindu semua. Kire "Cintaku tertinggal di Malaysia" la ni...huhu

Salam~

p/s: Adeke dah setengah bulan raya baru keluar my dedication untuk Salam Aidilfitri...takde feel langsung. But still, alhamdulillah la keluar gak kat paper though saya dah tak berapa nak looking forward for it. Luckily my sis told me...heh

10 comments:

snm | snm said...

salam rien :)
kenal x anis ilyani? ahad ni akak pegi jenjarom, anis ilyani tunang masa tu :) rumah rien yg mana?heheheh :) jgn ikutkan perasaan..jgn ikutkan hati sgt wahai adik :) study habeskan cecepat..tggal ckit je lg nih :)

snm | snm said...

jap jap..rien ni batch ayie ke? ayie ni yg nikah dgn cikgu jeman kan? upsss...

rienmiel said...

salam kak...
aha..anis is my second kazen...
o...die nak tunang eh...kirim salam eh jumpa die nanti =)

my house is @ jalan rancangan...
kalau ikutkan...x la jauh dr umah die =)

rienmiel said...

aah...saya batch ayie...
name penuh amrien..panggil rien org x kenal...hehe

haha...kantoi akak pecah lubang...
tp kami tau la...

btw, saya akan bertabah kak...sket je lagi...hehe

Anonymous said...

ok la kuar paper..leh frame..ko hntr lambat ke ape..huahuahua

kylex said...

salam..

waa,kamu btul2 rindu bangat sama malaysia yaa,sama ayah kamu,Sama pisang,huhu..

Nnti blk Msia blehla kamu praktikal utk mnanam pisang dgn jayanya&boleh ajr anak murid kamu tnm pisang jgk,jimat je nnt,heheh :)

rienmiel said...

to warx:

suka ati je gelakkan aku eh..
aku rs x la lambat sgt anta...2nd week pose tu kire lambat ke?
ke ko yg anta byk2 kali smpi hang sistem..hehe

to kylex:

haha....part tanam pisang tu x tahan...
tp mmg la...synergy company tu jual pisang je...kayo wo owner die ;)

Anonymous said...

heh..2nd week puasa kire lambat le tu..akak2 kat ames ni hntr sblm puasa lagi..aku hntr 1 je ok..xde keje hntr byk2..hntr 1 pun server utusan dah down..huhu

-aDzWaN- said...

haha..ok pas ni sape nak kawin ngan amrien bg je hantaran pisan banyak2..konfem dia suka..hehe.jangan marah amrien..nanti kena jual

rienmiel said...

salam wan:

alang2 baik bagi aku kebun pisang...
untung2 boleh jd investment :)
pisang mahal tau kat sini...