.::099 : of cake & gud luck note:.

Assalamualaikum W.B.T

Semalam saya dapat good luck note istimewa dari seorang kawan. Untuk buat assignment katanya. Saya pun layaaan je la. Tapi saya suka sangat good luck note tu. Pertama, sebab ia ditulis dalam Bahasa Korea. Kedua, sebab saya suka lukisan2 ringkas pada note tu. Ketiga, sebab saya dapat rasakan keikhlasan pemberi tu dalam menghasilkan note tu. Nampaknya, dia memang bersungguh-sungguh belajar Bahasa Korea. Mana taknya, dia bukan setakat belajar tentang bahasa perbualan tapi juga sistem penulisan Bahasa Korea yang jauh berbeza dengan sistem roman yang kita guna untuk BM dan BI. Wa tabik spring sama lu beb!!

ni la good luck note tu =)

Macam ni la lebih kurang translation dia:
Amrien,
My friend,
Good luck and all the best!!
Don't worry ok ~
I love you so much
Fighting, aite?

Dan semalam gak saya buat kek coklat untuk dia sempena ulangtahun ke-22. Semua tu memang idea spontan. Sementara tunggu kawan yang tak kunjung tiba lepas solat asar tu, sempat juga la saya hasilkan sebiji kek ni.

ni la kek tu...sedap tak sedap belakang kira ek...sbb saya memang suke kek coklat ;)

Lepas solat isyak, kami pun terjah je rumah dia dengan bantuan seorang housemate dia. Dalam kesejukan tu, terketar2 jugak la pegang kek sementara tunggu si dia buka pintu rumah. Yang penting, selain makan kek, cream puff dan dumpling, kehangatan majlis diserikan dengan cerita2 hantu semenjak zaman sekolah rendah sampai la cerita hantu Thailand. Buleh plak kan. Gasak mereka lah. Pukul 11 baru kami semua berambus dari rumah dia. Ye la, kami kan tetamu tak diundang semalam. Tu yang berambus tu...hehe

gambar dia memotong kek =)

Apapapun, semalam memang best!! Kepada DIA, thanks 4 the good luck note and selamat makan kek...hehe

Salam~

12 comments:

LadyTiz said...

uuu.. kek cekelat...

*menitik-nitik air liur*

selamat hari jadi ke 22 untuk dia!

~syalluv~ said...

amrien~~thanks a lot!!
how sweet~really appreciate wut u've done 4 me~=)
btw the cake aigoo~chongmal mashissoyo!!~haha
yesterday was great~=)
thnks buddy~saranghe~

Anonymous said...

*Lapar*

Nampak Kek coklat..

*Lapar*

Nampak Kek coklat..

*Perot menyanyi-nyayi*

Nampak kek coklat..

Ah! Mengidam makan kek coklat..

Huwaaa!!!

AmiE said...

Salam..

*drooling for choc cake too* =)

happy birthday/belated birthday to the 'dia'.She/he surely have a good birthday party this year.Home-made birthday cake is the most delicious cake ever plus the effort is priceless.

You know what, there are times when i really wish that we are in the same uni, studying in the same course so we could build some memories together..

how i wish that'd happen..

*rindu*

rienmiel said...

to tyra:

cik tyra nyer besday bile? nnti saya buatkan satu kek...hehe


to syal:

no worries friend!!
this is what friends are for =)
~saranghe~


to akirasuri:

mengidam kek cekelat ek?
meh la dtg sini, saya buat khas utk kamu...hehe


to amie:

how i wish dat cud happen too =)
but i just not as brilliant as you to study medicine....hehe

if the two-years memories are all that we have, i would still be happy for knowing is one of the priceless experience I ever had =)

miss u too =0

-LyS- said...

amrin - tukang masak yg hebat :D

p.s.mls nk wut asgnmt..huhu

rienmiel said...

to lisa:

buat kek tu je pun yang reti ;)

p.s: same here =)

Acaii Jawe said...

sedapnye coklat tu,huhu...:) waa, rien terer bahasa korea eh..blog sy ad alagu korea tapi sy tak faham satupun maksudnya,hehe.

AinNur Haris said...

waahhh...!! kek coklat..
nak jugak....?? hehehe...

birthday SAYA : november..(salah satu persamaan kita...hehehe...)

rienmiel said...

to acai:

kek tu memang sedap pun...hehe perasan je ;)
actually, kawan saya yg tlg translatekan...
saya tau makne "saranghe" je...hehe

to cahaya mata:

awak nak kek gak ke?
meh dtg sini, saya buatkan satu...hihi

owh, kite lahir pd bulan yang same ek? emm....bagus2^^
neway, jgn lupe invite saya ke blog br awak tu...
ni email saya
alimahneirma@gmail.com

LadyTiz said...

ala.. besday sy dh lepas...
bulan 1 arituh...

rienmiel said...

to tyra:

bulan satu ek...
emm...masa tu saya still kat mesia =)
kalau tau, bley anta satu kek kat cik tyra ^^