.::106 : rindu mak::.

Assalamualaikum W.B.T

Hmm...memang nampak sangat fikiran saya kusut sekarang. Kononnya tak mahu berblogging buat sementara waktu tapi alih-alih saya menulis entry ini. Ntahla...Hanya Dia yang faham gelodak jiwa saya saat ini.

Saya sangat-sangat rindukan mak sekarang. Saya ingin sangat berada di sisi mak, mendakap tubuh mak, melihat senyum tawa mak. Saya ingin berkongsi cerita dengan mak, mendengar rintih bebel mak. Yang pasti, saya ingin bersama mak sekarang.

Saya tahu saya tak punya banyak masa untuk diluangkan bersama mak selepas ini. Sekembalinya saya ke Malaysia pertengahan Disember ini, saya hanya punya kurang lebih sebulan di rumah sebelum saya kembali ke kolej. Selepas setengah tahun, saya perlu menjalani latihan praktikum pula. Kemudian, saya akan ditempatkan di mana-mana daerah yang saya sendiri tak pasti akan lokasinya. Saya akan semakin meninggalkan mak, bermakna saya juga akan hanya punya waktu yang terhad untuk diluangkan bersama mak. Apa yang saya harapkan sekarang hanyalah menjadi anak terbaik untuk mak kerana saya tahu jarak dan waktu bukanlah pengukur. Mak, kalaulah mak tahu betapa saya sayang mak....

Salam~

p/s: Mak beriya-iya mahu saya balik winter ni. Tapi, saya rasa saya patut habiskan sisa-sisa waktu saya di sini sebaiknya sebelum saya meninggalkan bumi Kangaroo ini hujung tahun nanti...

2 comments:

Fina said...

it's part of life....we have to face it,don't we? mcm blog ko la, the journey.

nie aku ada soklan,kita bleh tau ek sp usha blog kita? habis la aku kalo mcm tue. almost hari2 aku bk blog sorang nie...mcm mn leh tau?

rienmiel said...

to fina:
yeah you may be true=)

emm...psl tahu sape usha blog tu, depends la org tu ade letak ape2 widget ke x...
kalau die xletak, so, die xleh la trace sape stalker die tu..ekekeke