.::renungan bersama::.

Assalamualaikum W.B.T

Saya makan nasi goreng untuk lunch tadi. Konon-konon tak nak ambik dinner tonight...so, dengan lahapnya saya makan nasi goreng tu...siap tambah lagi (pedassssss gile sampai mengangis...hambikk ko). Dek kerana kepedasan melampau, saya pun potong sebiji pear...ubat kepedasan la konun. Pastu decide nak tengok clip yang kawan bagi ni sambil makan pear....






Astagfirullahal-a'zim...rasa bersalah yang teramat sangat menyelinap ke dalam jiwa. Terasa diri sendiri sangat zalim (read: zalim means tak meletakkan sesuatu pada tempatnya). Ni memang pengajaran yang berguna untuk saya tepat pada masanya. Semoga saya akan sentiasa mengambil peringatan. Harap-harap yang lain begitu juga.

p/s: ingatlah pada apa jua bentuk harta yang kita miliki, ada hak orang lain yang perlu ditunaikan...

3 comments:

akirasuri said...

Hoh!

Kotak komeng rien sungguh dengki dekat saya..
Ja'at! Hahak!!

Oh oh! Rumah baru..
Comel!! :D

Ermm.. Selamat hari bonda untuk bonda rien ek.. :)

muadzlife said...

ooo rumah baru ek...

hmm pedas sgt ker...??

hmm mmg kan..kengkadang jgnlah kita 'perasan' sumer tu kita yg punya..(peringatan utk diri sendirik nih)

rienmiel said...

to akira:

kenapa plak kotak komeng tu dengki kat kamu?

hehe...comey ke...trimas =D

selamat hari bonda untuk bonda akira juge...

to muadzlife:

aah...baru pindah dua hari lepas ^^

pedas...cili blend + cili padi + black pepper....hehe...padan muka tamak sangat...ekekeke