.::113 : puding marble AU::.

Assalamualaikum W.B.T

Wah, hari ni je dah 3 entry saya tulis...hebat nih. Nampak sangat la saya langsung tak menunaikan tanggungjawab sebagai pelajar hari ni. Mentang-mentangla takde kelas. Lagipun, saya rasa kurang sihat hari ni. Seperti mengalami kesakitan di bahagian tekak dan kerongkong (adakah sebab heater?) Sebab tu rasa malas belajar...muahaha (alasan baik punya!!!)

Hari ni juga saya gembira sebab dapat berbual2 dengan orang tersayang bukan sekali tapi dua kali (which is so unlikely to happen before this). Pagi tadi abah call masa die tengah medang (read: minum kat kedai kopi) kat kedai Mak Leman. Sedapnya.... Tetiba teringat: "Makcik, nasi lemak sotong satu, teh ais satu"...ekeke...in my dream la kan...hmm...

Pastu, petang tadi mak pulak call. Borak2 dengan mak. Pastu saya request nak cakap dengan Nafis dan Naqib. Dorg pun report la pasal dapat beskal baru from Papa. Hamboi...bukan men suka lagi korang yer. Saya nak tengok juga la by the time saya balik hujung tahun ni, still ade rupe beskal lagi ke tak. Ntah2 dah barai sama macam Si Borhan a.k.a Si Rempit Jr. (read: my beloved adik la ni...sape lagi) mengerjakan motornya. Harap2 tak la. Erk, tetiba rindu plak kat Borhan. "Dik, ko tak marahkan aku panggil ko Borhan...hehe". (nama sebenar: Afiq Haikal, nama glamer: Borhan (sape tengok Keluang Man...ekeke). The best past was, Rifqi pun nak cakap gak dengan aunty die nih. Saya pun dok Qiqi..Qiqi...Qiqi. And the little boy was just like looking around, searching from where the voice came from. Tak sabar nak tunggu Qiqi pandai cakap...huhu.

Actually, kat entry ni saya nak share resepi pusing marble yang saya buat tadi. Erk, walaupun tak jadi sangat (I don't even know how it tastes like since I haven't break my fast when this entry is being written) tapi takpe, effort itu penting...huhu. Here goes the recipe:

Puding Marble AU


1 packet jelly stripes (37 g)
6 cups water

2 cups sugar

1 cup evaporated milk

1 cup custard powder

1 table spoon coco powder
(I used drinking chocolate^^)

p/s: harap2 rasanya tidak mengecewakan...at least pada tekak saya sendiri sebelum ia memberi padah pada tekak org len...huhu

Salam~

10 comments:

Anonymous said...

amrien nak sikit pudinggggg!!rindu nk makan kat rumah amrien..maksud saye rindu kat amrien jugak la tu hihihihiiii!

rienmiel said...

to kak jamie:

kak jamie...kami rindu juga kat kamu...
br semalam borak2 pasal senior...
windu..lalalala^^

Fina said...

amrien,cara2nya mcm mn...xkan ingredients jer bg...from ingredient tue mcm sdp jer.... sila anda cerita dgn selangkapnya plz...thank u..dah la ada agar2 nie..hehe

rienmiel said...

to fina:

erk, rasanye tak sedap pun...
tp xtau la kalau u suke...but i mmg x ske....ekekeke
ni i kasi link die:

http://hanieliza.fotopages.com/?entry=766540

Fina said...

oh yer ker?hmm....xsedap sbb ingredients lack apa2 ke,sbb puding style tue mmg x sdp?xpe2... aku nak try kut sbb aku nie bkn buat apa pun..hehe

akirasuri said...

erk! resepi lengkong kenduri kawen tadek ke?
*tetiba termengidam nak makan lengkong kenduri*

rienmiel said...

to fina:
entah la...aku xrase xde lack pape...
maybe terlebih pape...ekeke
btw, i think this shud be delicious but maybe bcs it was by me kot ;)

to akirasuri:
lengkong yang merah tu ke...
eii..saya ske gak...esp. kalau die sejuk..
erk, kalau yg tu, kite guna agar2 stripe, gula, air, pewarna sirap je kan...xtau la kalau yg ni resepi lain from lengkong cik akira tu...hihi

-LyS- said...

love ur puding! u r talented ;)..must turun d ilmu to me..hehe..dh lame kite xborak kan..huhu..nway, love u lotss..c ya around

syila_iskandarian said...

nie puding yg kak amrien bwk mse usrah eik... wa, kak amrien pn dh leh kawen... sbb dh pndai msk...heheheheeh

rienmiel said...

to syila:

owh...die membalas balik yer psl isu kawen2 ni ;)