.::005 : di kala sendiri::.

di kala sendiri
aku sunyi aku sepi
tanpa mereka di sisi
tanpa mereka menemani
tapi aku meyakini
dan tak pernah meragui
jika Dia tetap di hati

di kala sendiri
aku mencari diri
siapa aku di sini
apa tujuanku ke mari
apa matlamatku yang sejati
mungkinkah akan kutemui
rungkaian rahsia hati

di kala sendiri
aku mencongak lagi
berapa salahnya pandanganku ini
berapa silapnya pendengaranku ini
berapa buruknya perlakuanku ini
berapa jahilnya pertuturanku ini
berapa dan berapa lagi harus ku bilangi

di kala sendiri
aku menangisi
semua keterlanjuranku selama ini
apa bisa kuputar kembali
masa laluku yang dinodai
dek kealpaanku mengejar duniawi
yang takkan mungkin kekal abadi

di kala sendiri
aku membayangi
seperti apa wajahku nanti
tika pulang ke sisi Ilahi
tika bertemu si-Dia yang pasti
adakah mahu direnungi
atau sekadar dipalingi

di kala sendiri
aku memohon tanpa henti
moga hidayah-Nya sinari hati
moga kasih-Nya lindungi diri
moga rahmat-Nya berkati hari
lantas tercapai hasrat naluri
mencari redha-Nya selama hayat ini

2 comments:

naiffahz said...

weih,ni ko create sdr ke??subhanallah,hebat rupenye membe ak nieh,apsal ak xpenah tau pon,hheheh..ak mmg look up org2 yg bleh tulis2 mende mcm ni.[ni btul2 ni,seyes ni]

rienmiel said...

tulis sendiri la....
kan tag die heart to heart...
belasah je ape yg lahir dr hati...cehceh
ku pun bleh nyer...
chaiYO!!