.::087 : semalam dan hari ini::.

Assalamualaikum W.B.T

*****semalam*****

Semalam memang saya bengang dengan lecturer V sebab tegur kami berdua publicly masa dalam lecture hall. Kami cuma bercakap satu ayat saja dan dia terus emo....saying that we have distract her. Hello, bukan kitorang sesaja borak2 pasal mimpi malam semalam ke ape ke...kitorang cuma confuse sebab power point notes yang kitorang print tak sama dengan power point yang KAMU present masa dalam kelas. Kenapa kamu change last minit? Kot ye pun, cek la awal2. Tak la kitorang sangap ke'confus'an. Tak pasal2 saya kene salin notes even dah print handouts. Dan tak pasal2 gak saya kene marah dengan kamu free2 je depan semua orang. Sabar je la.

TAPI SEMALAM SAYA MEMANG EMO DENGAN KAMU.

LAST SEM PUN KAMU 'BUAT HAL' DGN SAYA.
APA SALAH SAYA?
SAYA TAK PERNAH PONTENG KELAS KAMU TAU...DAN ALHAMDULILLAH, SAYA SCORE SUBJEK KAMU LAST SEM.
SO, APA MASALAH KAMU SEBENARNYA?????
KENAPA KAMU TREAT SAYA MACAM NI?
(nota: sila baca dengan nada monotenous sahaja, jangan raise the pitch sebab ini bukan bertujuan untuk lepas geram tapi sekadar monolog dalaman =p)

tapi, saya dah OK dah...dan saya TAK MARAH kamu lagi...sebab saya rasa TAK WORTH IT simpan grudge ke kamu =P

p/s 1: akhlak yang baik tak tumbuh macam lalang...saya perlu berusaha lagi...ayuh, berusahalah!!!

p/s 2: moral of the story: insyaAllah, saya tak nak jadi cikgu macam kamu...emo memanjang...xtau lah...buat2 la bersabar kot ye pun...hehehe (pesanan kpd diri sendiri)


*****hari ini*****

kenapa saya tak de kemahiran bersukan?
adakah saya dilahirkan with inability to play games or sports?
ahhh.....kenapa saya tergolong dalam kalangan "kaki dan tangan bangku"....hehehe
mungkin telah berlakunya gen mutation dulu2 =)

p/s 1: saya tetap BERSYUKUR dengan kejadian diri saya ini. Saya percaya setiap manusia ade KELEBIHAN MASING2 which I have YET TO DISCOVER...hehe

p/s 2: tetiba saya rasa dua2 cerita berbaur "emo" padahal tak pun. mungkin saya telah menggunakan linguistic choice yang salah...that's why the actual purpose of this entry is defeated. saya nak tulis "recount" je sebenarnya...hehehe

Salam~

4 comments:

Acaii Jawe said...

hehehe, sabar rien eh..:) alaaa, biasalah time blajar mmgla kita kan jumpe perangai lecturer yg macam2..kitapun menuntut ilmu dari mereka..sabar jela,hehe..:) sy penah dibaling buku masa kelas sbb tido,hahah..keluar kelas sy tak simpan pape perasaan dan kekadang masih tertidur di kelasnya lagi selepas itu,hahahaha..

rienmiel said...

to faisal : haha...saya pun slalu gak tdo dalam kelas...tp x pulak kena marah...
bile "bercakap" plak kene marah...hehehe
tapi, saya dah ok dah sbb memang salah sendiri pun kan =)

Anonymous said...

rien. jom main pondok2. tu sukan juga kan..

sabar.. agaknya lecturer tu angin tak elok masa tuh. tp memang le jadi cikgu nih kena sabar dan tabah byk2.. tak elok pun emo selalu.

rienmiel said...

to cikgu jawa: eh, saya suke la men pondok2...kalau tu pun dikire bersukan, kire saya ni x la hopeless sgt in sports...hehe

tu la, saya kne amik byk pengajaran..
cikgu pun manusia biasa kan...ade hati dan perasaan...cume,maybe kene lbh bijak mengawal perasaan...hehe