.::384 : berlatih untuk senyum::.

Assalamualaikum.
 

Isu senyum ni memang nampak mudah. Tapi hakikatnya tak ramai orang mampu melakukannya. Even saya sendiri ;P

Sebenarnya, saya terdetik untuk membangkitkan isu ini setelah beberapa kali ditegur oleh pelajar kerana kurang senyum =/ kebelakangan ini. Ada yang menyatakan teguran secara berdepan, ada yang secara bersms. Ada yang tegur secara direct, ada yang tegur secara berlapik.

Dan saya membuat kesimpulan, isu senyum ini memang sangat SIGNIFICANT!!!

Maka, mulai saat ini, saya akan berusaha untuk SENYUM =))))
Memang saya tahu ia tidak mudah...tapi saya percaya, semuanya bermula dengan langkah pertama.

p/s: 
saya tak punya banyak harta yang boleh diberi untuk buat orang gembira...
tapi bolehkan jika saya ganti dengan senyuman...yang mungkin tak semanis mana...tapi cukup untuk menjadi penghilang duka walau hanya sedetik cuma ;P
 
 
Salam~
Satu perkara kebaikan yang mudah tapi tak mampu dilakukan oleh semua orang pada setiap masa ialah SENYUM...
kerana ia hanya akan menjadi mudah apabila ia lahir dari JIWA yang TENANG dan HATI yang IKHLAS...

0 comments: