.::024 : it this the end::.

menunggu hari esok selepas tiga bulan penantian sebenarnya agak mendebarkan....
ntahlah...sometimes, kita tak tahu apa yang Allah dah rancangkan untuk kita...
walaupun kita rasa susah, tertekan (sometimes) dan macam2 lagi, sebenarnya kita tak sedar yang kesusahan itu ada nikmatnya yang tersendiri...
satu kenikmatan yang sukar nak digambarkan apatah lagi untuk dikongsi bersama orang yang tidak mengalaminya...
ramai orang selalu cakap "takpe, aku faham perasaan kau"...
tapi betul ke mereka2 itu benar2 faham perasaan mereka2 yang mengalami?...ntahla...
walaupun saya selalu juga cakap macam tu kat orang lain tetapi sebenarnya bile diperhalusi...macam x je...
setiap individu tu tak sama...so, cara masing2 deal problem pun mesti tak sama...
therefore, ape yang mereka rasa juga tak sama...
so, maybe mulai saat ini, saya kene cuba tukar response yang patut diberi kepada individu lain bile mereka ade masalah...
maybe...response yang lebih jujur dan telus...ahaks...

diharap perancangan Allah esok akan memberi satu turning point baru dalam hidup saya...
walau apapun natijahnya esok, saya akan tetap bersyukur kerana tanpa tempoh tiga bulan itu, saya tak mungkin jadi diri saya sekarang...
thanks Allah for giving me this opportunity...a very meaningful moment for me esp. for my spiritual development...
and i would consider those period as "pentarbiyahan di musim hibernasi"...huhu

0 comments: