.::059 : percutian::.

Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah, pada tanggal 6 December lepas, saya telah selamat sampai di tanah air tercinta. Penerbangan SYD-KUL yang dijadualkan tiba sekitar jam 6 petang nampaknya mengalami sedikit delay. Bukan sebab cuaca atau masalah teknikal pada pesawat, tapi penerbangan itu sendiri yang berlepas sejam lewat dari jadual asal. So, obviously kami pun tiba sejam lewat dari masa yang sebenarnya. Ketibaan saya di KLIA hari itu disambut oleh mak, abah, afiq, iboy dan iman. Kire penuh juga lah kereta malam tu. Sekitar jam 9.30 kami tiba di rumah, disambut oleh lompatan girang nafis dan naqib (bukan girang dek kepulanganku tapi mereka sememangnya aktif sepanjang masa walaupun hari sudah lewat).

Nampaknya, nothing much has changed since I left. But one thing for sure, lepas ni susah sket la nak blogging. Bukan sebab kat rumah takde internet (siap ada wireless tau ^^) tapi sebab masa saya akan selalu teroccupied dengan kerenah 4 orang munchkins yang sangat-sangat menuntut perhatian saya. Walaupun tak menang tangan melayan mereka, saya tetap gembira kerana mereka semua sangat cute. Sekarang, three of them dah mula pandai bercakap, so, lagi la cute...hehe. Dorg dah pandai makan sendiri, pandai pakai baju sendiri, boleh disuruh itu ini...kire syiok la...buleh gak buli...hehe. The only time I have for myself is when dorg sume tidur. Selalunya saya akan online lepas subuh sampai pukul 7 pagi camtu. Lepas tu, macam biase lah, kemas rumah and so on. Dah lama rumah ni tak mendapat perhatian saya. So, memang kerja-kerja massive cleaning tu macam dah jadi my specialty kat rumah ni...even dari rumah lama lagi. Tapi takpe la, saya memang suke buat kerja-kerja tu walaupun saya sebenarnya alergi pada habuk. Habis bersin sepanjang hari dan gatal-gatal pada muka. Lagipun, saya dah beritahu pada emak, saya akan buat secara berperingkat sebab kerja-kerja tu hanya boleh buat semasa dorg masih tidur. So, kire masa yang ada sangat suntuk. Tak boleh nak buat sekali gus or in the end, dorg yang end up 'kemas' rumah. When it happens, you can imagine what comes next when budak-budak 2 tahun yang kemas rumah =)

Okay la. That's all for today. Sekarang ni curi-curi masa blogging sementara dorg tidur. Selalunya, saya kan tertidur sama sebab selagi saya tak ke bilik dengan dorg, selagi tu dorg tak mahu tidur. Hari ni kire dapat bertahan. Once they slept, I left...hehe. InsyaAllah, akan update blog jika ada kelapangan.

7 comments:

-LyS- said...

:D.im happy dat u'r happy back at home.nk tumpang gembire jugak.huhu.hav a great hol.n tcare:).c u next yr.miss u.muah!

btw, thanx for d keropok udang.sdap.;D

rienmiel said...

hehe..thanks dear...
take care tau..do let me know if u dh dpt keje =)

Fez said...

wahh ko dh bergmbira di msia dah ek?
so how's ur banting? quite a lot of change?

rienmiel said...

hehe..banting has changed a bit...
dah banyak kedai la...
building everywhere...x best..hehe

Rosyada said...

kami dah selamat sampai di malaysia juge :)

AmiE said...

babe, slmt round2 malaysia..haha

rienmiel said...

to kak syada: welcome!!

to amie:amie...x round2 pun...dok umah je..hehe