.::279 : being positive::.

Assalamualaikum W.B.T

Sejak dari dulu saya selalu fikir macam mana nak jadi seorang yang positif sebab selama ni saya memang bukan one of that type...
Tapi semakin meningkatnya usia, saya semakin rasa betapa pentingnya menjadi seorang yang positif...
Selama ni, memang saya tak pernah nafikan all the advantages of being a positive thinker tapi the drive to change tu sangat la tak kuat...
But now, bila semakin banyak berdepan dengan perkara2 yang saya sifatkan 'challenging la konon', I think I really need to change...I really need that positive vibe to be around me...inside me...
I have tried once...and alhamdulillah, it worked!!
Saya tahu semua pun ketentuan Allah, dan setiap masa pun kita perlu selalu bertawakkal pada Allah, tapi kepercayaan pada diri sendiri itulah yang akan mencorak sejauh mana kita berusaha...

Dah lama saya fikirkan tentang perkara ni...
Sejak di OZ lagi...
I guess the time has come...
So, just do it ye...

"...Allah will never change a grace which He has bestowed on a people until they change what is in their ownselves. And verily, Allah is All-Hearer, All-Knower." (8:53)

Salam~

0 comments: